EGY KIS MARKETING!

Ha vállalkozást indít akár gondolatban, akár papíron végig kell vezetnie, egy kisebb marketing tervet kell készítenie:

  1. Hova szeretne eljutni- azaz a CÉL  meghatározása
  2. Hogyan jutunk el a CÉL-ig – milyen marketing eszközöket használjunk
  3. Elértük-e a felállított CÉL-t ? –kiértékelés és tanulás a hibákból, miért nem jutottam el a CÉL-ig?
  1. A CÉL meghatározásánál azért ne rugaszkodjunk el a valóságtól, a megvalósíthatótól. Több ok miatt sem: első sorban a csalódás, ami visszavethet! 
  2. Másodsorban a hirtelen sok kiadás amit a feleslegesen használt marketing eszközökre fordít.  Ezek mind pénz kidobáshoz vezethetnek. Vállalkozásunk nagyságához határozzuk meg mely eszközöket használjuk.

A marketing eszközök segítségével tudunk hatást gyakorolni a fogyasztókra, ezeknek a kombinációja a marketing mix, melyből itt promotion-t , a kommunikációs politikát emeljük ki.
Természetesen szükség van a marketing mix többi elemének alkalmazására is.
A kommunikációs politika (promotion) célja a vállalkozás és fogyasztók közötti kapcsolat létrehozása, tájékoztatása, befolyásolása.
Ennek eszközei lehetnek: online hirdetések, reklámok, promóciós ajándékok, szórólapok, vásárlásösztönző akciók. Figyelnünk kell ezeknek a megfelelő időben, megfelelő módon és megfelelő formában történő alkalmazására.

Elértük-e a CÉL-t amit szerettünk volna?

A papírt elővéve és végig olvasva, hogy mely lépésünket kellett volna máshogy. Egy fontos! Mindenen lehet javítani és egy újabb marketing stratégiával, esteleges más cél kitűzésével még sikeresek lehetünk és elérhetjük a kitűzött újabb CÉL-t vagy  a már elveszettnek hitt CÉL-t. Mindig bízzunk magunkban! Ha nem érezzük mit kell tennünk még időben kérjük szakember segítségét, hogy ne vesszen el minden belefordított időnk, energiánk és pénzünk vállalkozásunkba!

Minden vállalkozás életében vannak rosszabb és jobb időszakok. Ha egy hullámvölgyben van kérjen segítséget szakembertől! Szüksége van marketing tanácsra vagy marketing tervre? Hogyan tudna változtatni még jobbá, esetleg nagyobbá tenni vállalkozását vagy üzletét. Kérje ajánlatunkat.